آشنایی با شبیه سازی  سه بعدی

به منظور ارزیابی صحت و کیفیت طراحی های معماری قبل از شروع به ساخت، تجسم این طرح­ها برای سازندگان، معماران و طراحان ضروری است. شبیه سازی  یا ارائه نهایی طرح موجب می شود مشکلات به موقع مشخص شده و پیشرفت طرح به درستی انجام شود. شبیه سازی های معماری با ایجاد یک تصویر همه جانبه و یا تهیه­ انیمیشن طرح قبل از مرحله ی ساخت، تجسم هرچه بهتر محیط واقعی را ممکن می کنند. این شبیه سازی ها می توانند برای جذب خریدار فوق العاده مؤثر باشند. شبیه سازی های معماری سه بعدی با ایجاد تصاویر واضح و روشن عرصه را برای رقابت بین طراحان ایجاد می کند. در ادامه این مطلب از ساختمانچی با ما همراه باشید و با انواع شبیه سازی های سه بعدی معماری آشنا شوید.

 

انواع شبیه سازی  معماری

  1. خارجی
  2. فضایی (هوایی)
  3. داخلی
  4. پلان طبقه
  5. انیمیشن

با توجه به نیاز شما، می توان انواع مختلفی از شبیه سازی  معماری را تهیه کرد. شبیه سازی  سه بعدی داخلی به مشاورین املاک کمک می کند تا با ارائه­ ی طرح­های ممکن برای فضای داخلی خانه، جذب مشتری کنند. شبیه سازی های جزئی تهیه شده از قسمت های مختلف ساختمان می ­توانند روشنایی، رنگ­ها و بافت­های موجود را به درستی نشان دهند. همچنین می توان از شبیه سازی های داخلی برای تصویرسازی چیدمان مبلمان و سایر اسباب و اثاثیه ی منزل استفاده کرد. طراحان فضای سبز می توانند از شبیه سازی های سه بعدی برای بررسی طرح های مختلف استفاده کنند تا بتوانند بهترین محل برای قرارگرفتن مسیرها، شاخ و برگ­ها و سایر المان ها را برنامه ریزی کنند. شبیه سازی های سه بعدی بیرونی این امکان را برای سازندگان و مدیران شهر ایجاد می کند که چگونگی و نحوه ی ترکیب سازه های جدید با سازه های موجود را بررسی کرده و طرح توسعه ی شهری را تحلیل کنند. در این قسمت انواع اصلی شبیه سازی های سه بعدی معماری ارائه شده است:

شبیه سازی  فضای خارجی

شبیه سازی خارجی سه بعدی شامل هرقسمتی است که خارج از ساختمان و سازه باشد. شبیه سازی های خارجی برای سازندگان و معمارانی که می خواهند پروژه ی تازه ای را در دست بگیرند بسیار عالی است. شبیه سازی  خارجی می تواند مدلی ساده و یا مملو از عناصر طراحی مثل نرده ها، شاخ و برگ ها، خیابان ها، درختان و حتی مردم باشد. همچنین به منظور ایجاد حسی بهتر از فضا می توان از المان های موجود در محیط برای شبیه سازی خارجی استفاده کرد.

شبیه سازی  فضایی

این نوع شبیه سازی  خارجی نمای ساختمان یا سازه را از بالا و خارج ساختمان نشان می دهد. معمولاً شبیه سازی های فضایی بیشتر از شبیه سازی های خارجی سه بعدی، محیط اطراف را نشان می دهند. این شبیه سازی ها برای تجسم بهتر چگونگی ترکیب ساختمان های جدید با ساختمان های موجود کارآمد است. همچنین مشاهده سایت از بالا به معماران کمک می کند تا در طراحی ساختمان جهتی را که بهترین چشم انداز را دارد، در نظر بگیرند.

شبیه سازی  داخلی

شبیه سازی های سه بعدی داخلی طراحی فضای داخلی اتاق ها را به خوبی نشان می دهد. زمانی که مشاورین املاک بخواهند فضای داخلی اتاق ها را برای مشتریانشان تجسم کنند، این شبیه سازی ها به کار می روند شبیه سازی های داخلی سه بعدی نمایشی دقیق از رنگ ها، سایه ها و نور را در فضای داخلی ارائه می کند. شبیه سازی  داخلی می تواند انواع چیدمان را براساس خواست مشتری نشان دهد. اگرچه طراحی دو بعدی می تواند فضای داخلی را نشان دهد، اما شبیه سازی های سه بعدی با ارائه جزئیات جذاب مانند نوع پنل های چوبی یا بافت های دیواری در جلب توجه خریدار تأثیر به سزایی دارد. این شبیه سازی ها با ارائه ی تصویر واقعی به مشتری اجازه می دهد تا قبل از خرید خانه، زندگی در آن را تجسم کند.

شبیه سازی  پلان طبقه

پلان های دو بعدی مرسوم طرح کلی یک خانه یا آپارتمان را نشان می دهد تا مشتری جهت و اندازه فضای را بداند. اگرچه پلان های دو بعدی طبقه مؤثر هستند، اما پلان های سه بعدی می توانند جزئیات بیشتری را ارائه دهند که اهمیت این ویژگی در بازار یابی حرفه ای پروژه های مهم انکار ناپذیر است. پلان طبقات به خریداران اجازه می دهد تا خود و اسبابشان را در یک فضا تجسم کنند.

شبیه سازی  انیمیشن

شبیه سازی های سه بعدی می توانند در قالب ویدیویی ایجاد شوند و بیننده را به خانه و یا اطراف یک سایت ببرند. این شبیه سازی های جامع برای مشاوران املاک و کارگزاران معاملات املاک بسیار مناسب هستند زیرا به خریداران امکان می دهند تا آنچه را که دوست دارند داخل خانه شان تجربه کنند بدون اینکه واقعاً در آن باشند. انیمیشن ها باعث می شوند تا خریداران فضای خانه را جستجو کنند و به ویژگی ها، چیدمان و حس کلی آن پی ببرند.

فواید شبیه سازی  معماری

  • دقت بیشتر طراحی
  • نما از زوایای مختلف
  • بهبود ارتباطات
  • کشف زودتر مشکلات
  • انجام اصلاحات در زمان زودتر
  • اعمال تغییرات طراحی به راحتی
  • کاهش هزینه های ساخت وساز
  • تجسم بهتر از نتیجه ی نهایی
  • تبلیغات جذاب تر
  • پتانسیل بازاریابی جامع
  • امکان تبلیغ زودتر
  • ایده­ آل برای تبلیغ آنلاین

طرح های دو بعدی رایج می توانند مفهومی از یک طرح را ایجاد کنند اما تفسیرشان برای کسانی که پیش زمینه ای از معماری ندارند دشوار است. شبیه سازی های سه بعدی درکی بهتر از فضا را برای خریداران ارائه می­دهد. همچنین این شبیه سازی ها طی مراحل طراحی و بازاریابی مزایای بسیاری برای معماران و طراحان ایجاد می کنند. در زیر مزیت های شبیه سازی  سه بعدی معماری توضیح داده شده است:

دقت بیشتر در طراحی

حتی با دقیق ترین محاسبات، ممکن است افراد در اندازه گیری ها و زوایای طراحی معماری خطا کنند. شبیه سازی  سه بعدی به طراحان اجازه می دهد برای صحت اندازه گیری و یکپارچگی ساختاری، مدل ها را آزمایش کنند.

نما از زوایای مختلف

اگرچه نقشه های دوبعدی به چند نما محدود می شوند، شبیه سازی  سه بعدی امکان مشاهده ی طرح ها هر زاویه ای را فراهم می کند. این امکان هم برای پشت ساختمان و هم برای جلوی آن، مفید است. برای درک کامل تر طراحی نهایی در واقعیت، طراحان و معماران می توانند ساختمان ها و اتاق ها را از هر زاویه­ای تصویرسازی کنند. در مورد تبلیغات با شبیه سازی ها می توان گفت شبیه سازی های سه بعدی توانایی نمایش سازه ها در زوایای مختلف را دارند و برای خریداران بهترین و جالب ترین ویژگی های طرح را برجسته می کنند.

بهبود ارتباطات

شبیه سازی های سه بعدی معماری، ارتباط بین طراحان و معمارانی را که در یک پروژه همکاری دارند و همچنین ارتباط بین طراحان و مشتریان را بهتر می کند. معماران می توانند به راحتی نسخه های کامپیوتری شبیه سازی ها را با همکارانشان به اشتراک گذاشته یا آن ها را تغییر دهند. تصویر واقعی ارائه شده توسط شبیه سازی های سه بعدی موجب می شود تا حتی مشتریان بتوانند طرح های پیچیده را بهتر از طرح های مبهم دوبعدی درک کنند.

کشف زودتر مشکلات

افزایش دقت و سهولت در تجسم با استفاده از شبیه سازی های سه بعدی باعث می شود تا خطاهای موجود در طرح ها طی مراحل اولیه کشف شوند. این اتفاق موجب می شود تا قبل از شروع ساخت وساز مشکلات احتمالی پیرامون پایداری یا یکپارچگی ساختاری اصلاح شود.

انجام اصلاحات در زمان زودتر

همچنین شبیه سازی های سه بعدی می توانند به راحتی قسمت هایی را که نیاز به بهتر شدن دارند را مشخص کنند. طراحان و معماران می توانند فضاهای غیرجذاب را پیدا کرده و آن­ها را تغییر دهند و یا ممکن است مشتری بخواهد قسمت هایی را که دوست ندارند معلوم کند. همچنین می ‌توانید قبل از ساخت و ساز، شبیه سازی های سه بعدی را به مخاطبان نشان داده و از بازخورد آن ها در طراحی استفاده کنید.

اعمال تغییرات طراحی به راحتی

در مقایسه با طرح ها و نقشه های سنتی، شبیه سازی های سه بعدی می توانند سریعتر و مؤثرتر به روزرسانی و اصلاح شوند. همچنین شبیه سازی ها امکان انعطاف پذیری بیشتری با گزینه های جدید بدون نیاز به تغییر در طرح اولیه دارند.

کاهش هزینه های ساخت و ساز

سازندگان با تصحیح اشتباهات و اعمال اصلاحات قبل از ساخت و ساز، از اجرای قسمت های پر هزینه ای که با اشکالاتی همراه است جلوگیری می کنند. هم چنین با پی بردن به مشکلات در اسرع وقت در زمان نیز صرفه جویی شده که این مورد نیز باعث کاهش هزینه ها می شود.

تجسم بهتر از نتیجه نهایی

خاصیت ایجاد نمایی واقعی از طرح ویژگی شبیه سازی  گیری سه بعدی است که موجب جذب مشاورین املاک، معماران و طراحان می شود. ارائه طرح سه بعدی به مشتریان و خریداران باعث می شود تا آن ها سازه را بهتر از حالاتی که طرح سه بعدی برایشان آورده می شود، تصور کنند.

تبلیغات جذاب تر

علاوه بر ارائه تصاویر دقیق تر، نمایش های سه بعدی از نقشه های ۲ بعدی جذاب تر هستند. شبیه سازی های معماری سه بعدی می تواند زیبا و چشم نواز باشد؛ بنابراین مشتریان بیشتر به تبلیغاتی که دارای شبیه سازی های جذاب سه بعدی هستند، توجه کرده و عکس العمل نشان می دهند.

پتانسیل بازاریابی جامع

با استفاده از تکنولوژی های روز می توان شبیه سازی هایی تأثیرگذارخلق کرد. ایجاد انیمیشن سه بعدی از شبیه سازی های سه بعدی نیز مؤثر تر است. این انیمیشن ها فضایی را ایجاد می کنند که مشتریان حس کنند واقعاً در آن محیط حضور دارند بدین ترتیب میل و رغبتشان به خرید بسیار بیشتر می شود.

امکان تبلیغ زودتر

امکان تبلیغ زودتر بدین معناست که شما می توانید صرفاً با داشتن نقشه های دو بعدی و استفاده از آن در تولید شبیه سازی های سه بعدی پیش از اینکه سازه کامل شود، از آن کسب درآمد کنید.

ایده­ آل برای تبلیغ آنلاین

امروزه یکی از اصلی ترین روش های تبلیغ، تبلیغ آنلاین است که شبیه سازی  سه بعدی برای این منظور عالی است. شما می توانید شبیه سازی  سه بعدی را در محیط مجازی به اشتراک گذاشته و از این طریق جذب مشتری داشته باشید.